Dlaczego warto inwestować w dobre teksty?

Dlaczego warto inwestować w dobre teksty?
Co kryje się pod nazwą content marketingu? Czy naprawdę warto inwestować w teksty i jakie korzyści mogą przynieść takie działania?

Content marketing to tworzenie wartościowych, atrakcyjnych treści, które angażują czytelników i pomagają w zwiększeniu rozpoznawalność oraz wiarygodność firm w sieci. To naprawdę skuteczna forma promocji, według najnowszych badań 70% wszystkich konsumentów woli zapoznać się z marką poprzez przeczytanie artykułu, niż mieć z nią do czynienia bezpośrednio w reklamie*. Działania content marketingowe pozwalają w bardzo subtelny sposób zaznaczyć obecność firmy na rynku, jednocześnie teksty dostarczają wiedzy,rozrywki, po prostu są użyteczne. Współczesny klient nie będzie zachęcony do zakupu po zetknięciu się z reklamą, bardziej doceni angażujące treści, które dostarczą mu informacji czy inspiracji. W tym wypadku nie chodzi wyłącznie o sprzedaż, ale również o budowanie relacji z klientem.

Co daje content marketing?

  • rozpoznawalność firmy w sieci,
  • lojalności grupy docelowej,
  • wizerunek eksperta w branży,
  • dobre relacje z klientem,
  • większą sprzedaż.

Jak korzystać z takiej formy promocji?

Z marketingu treści można korzystać na różne sposoby, firmowy blog to nie jedyna możliwość. Content marketing to również artykuły eksperckie publikowane w portalach branżowych, treści w mediach społecznościowych, infografiki, e-booki, raporty, szkolenia internetowe, poradniki. To, na jaką formę się zdecydujemy w dużej mierze będzie zależeć od naszych klientów, dlatego tak ważne jest to, aby dobrze ich poznać.

Według badań Demand Metric i ReferralCandy

  • 60% osób jest zainteresowanych produktem po tym, jak o nim przeczyta
  • 90% osób jest zdania, że powiązany kontekstowo content produktowy jest  przydatny
  • 86% konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej, jeśli ich doświadczenie zakupowe jest pozytywne*.
*http://nowymarketing.pl/a/16184,dlaczego-liderzy-e-commerce-stawiaja-na-content-marketing

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz